Tiyatro Yarışması

Tiyatro ile dil eğitimi özellikle İngilizce eğitiminde yaygın olarak kullanılan bir metot olarak karşımıza çıkmaktadır. Tiyatro ile dil öğretimi, öğrencilerin gramer yapılarına aşina olmalarının yanı sıra, dili kendilerini açıkça ifade etmek ve bilgilendirmek için nasıl kullanılacaklarını öğretmek konusunda oldukça önemli bir metottur. Yabancı dildeki tiyatro metni ile yabancı dil ve kültüre karşı olan farkındalık arttırılacağı gibi öğrencinin hayal gücü harekete geçirilir ve öğrenci yaratıcı düşünceye teşvik edilir. Tiyatro, dil eğitiminde eleştirel düşünme becerisini geliştirir, etkin dinleme becerisini arttırır, öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçası olan duyuları sürece dahil ederek, anlama ve öğrenmeyi güçlendirir, empati kurmayı ve başkalarına karşı duyarlılığı arttır. Tiyatro ile dil eğitiminde iletişim becerileri ve edebi yaklaşım gelişirken, yaratıcılık, özgünlük, duyarlılık, akıcılık, esneklik, duygusal istikrar ve işbirliği de artmaktadır. Tiyatroda öğrenciler için sağlam bir temel sağlanarak onların kavrama ve üretme becerileri arasında bir köprü kurulmaktadır. Geleneksel öğrenme metotlarının aksine öğrenciler tiyatro sayesinde yeni bir kavrama ve öğrenme formu geliştirmektedir.

 

Arapça Tiyatro Yarışması

 

a) Tiyatro metni Yarışma Koordinasyon Merkezi tarafından tek bir metin olarak belirlenir. Okullar söz konusu metin ile yarışmaya katılırlar.
b) Yarışma esnasında tiyatro ezbere oynanır. Suflör kullanılmaz.
c) Tiyatro oynanırken figüran, dekor, ışık takip sistemi ve her türlü fon müziği kullanılamaz, özel sahne düzeni ve canlı müzik icraları yapılamaz. Sahnede görsel sunu kullanılamaz. Oyunun yapısından kaynaklı gereksinimlerde sayılan maddelerde sadece Yarışma Koordinasyon Merkezi tarafından hazırlanan dekor, fon müziği, ışık takip, müzik ve görsel sunu kullanılır. İlave hiçbir sununun kullanılmasına izin verilmez. Sunumda kontrol yarışma Koordinasyon Merkezinin yetkilileri tarafından yapılır.
d) Yarışmacıların tiyatro metnine ilave ve metin üzerinde değişiklik yapma hakkı bulunmamaktadır. Ancak oyunun akışına göre basit bazı ses ve kelime ilaveleri yapılabilir.
e) Puanlama 100 üzerinden konuya hâkimiyet (30), konuşma yeteneği (20), telaffuz (20), tonlama (10), sahneyi kullanma (10), jest ve mimik (10) değerlendirilerek yapılır.

2010 ve 2011 yıllarında yapılan Arapça Tiyatro yarışmaları 2012-2013 eğitim öğretim döneminde uygulanmayacaktır.

 

2013 Uluslararası Arapça Yarışmaları,Tüm hakları saklıdır. - digibee